Ruszyła budowa tunelu krótszy czas przejazdu przez centrum Łodzi

2 września 2019

Budowa tunelu średnicowego to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna. Tunel otworzy dworzec Łódź Fabryczna, który ze stacji końcowej stanie się dworcem przelotowym. Skróci się czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne jak i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).

W tunelu powstaną dwa przystanki, które zapewnią dojazd do centrum miasta. Tunel umożliwi uruchomienie np. połączenia Poznań – Kraków, Szczecin – Lublin, bez przejazdu przez Warszawę, a z przejazdem przez centrum Łodzi. Jak mówił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., prace przy produkcji tarczy wiertniczej są już zaawansowane w siedemdziesięciu procentach. W końcu roku rozpocznie się jej montaż na placu budowy. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na koniec 2021 roku. 

https://www.onet.pl/?utm_source=_viasg_fakt&utm_medium=direct&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=b6aabc8a-7b3c-5a4a-9fea-8dd759e25b3e&sid=f13b499b-dba8-44e4-a9ae-cb9ebb087cc8&utm_v=2

Maszyny do drążenia tuneli przyjadą na budowę podziemnej linii Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec
Budowa tunelu – miliony ton ziemi do wydobycia