Odbiór największej maszyny do drążenia tunelu

13 marca 2020

Około 110 metrów długości, ponad 13 metrów średnicy i 1560 ton wagi – taki kolos niebawem znajdzie się pod Łodzią. TBM, bo tak nazywa się maszyna, to jedno z dwóch urządzeń, których zadaniem będzie drążenie kolejowego tunelu średnicowego, łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabiniec. To także największe maszyna drażąząca tunel, które kiedykolwiek pracowała w Polsce. 13 lutego 2020 r. odbył się jej odbiór w niemieckiej fabryce Herrenknecht. Maszyna rozpocznie drążenie tunelu przy ulicy Odolanowskiej, gdzie obecnie przygotowywana jest komora startowa. 

Zapraszamy na wycieczkę po maszynie TBM

Pierwsze części dużej maszyny TBM do drążenia tuneli w Łodzi
Największa tarcza do drążenia tuneli kolejowych pojedzie do Łodzi