Budowa tunelu – miliony ton ziemi do wydobycia
23/05/2019
Tunel kolejowy łączący Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec będzie przebiegać nawet 28,5 metra pod ziemią. Szacuje się, że Wykonawca przez cały okres realizacji inwestycji wybierze z różnych lokalizacji około 1,2 miliona m3, czyli prawie 2,5 miliona ton.
Wydobyty grunt zostanie częściowo zużyty na placach budowy. Pozostała część ziemi będzie wywieziona w celu rekultywacji terenu po żwirowni na Stokach, a kolejna część ziemi zostanie wykorzystana na terenie budowy drogi S14 (Węzeł Maratońska). Kursy będę odbywać się po trasach uzgodnionych z zarządcą dróg. Prace budowlane rozpoczną się w miejscu budowy komory startowej przy ulicy Odolanowskiej. Z tego miejsca rozpocznie się drążenie tunelu maszyną TBM o średnicy około 13 metrów i długości ponad 115 metrów. Zakończenie budowy tunelu planowane jest do końca 2021 r.